Junior consultant (franchise)

Succes is onze drive; wij doen er alles aan om opdrachtgevers succesvol te laten ondernemen. Daar wil jij toch ook onderdeel van uitmaken?

Wist je dat Koelewijn & Partners Nederlands grootste franchise consultancy & support bureau is met al 35 jaar ervaring in het ondersteunen van franchisegevers en franchisenemers? 

Wij zijn een groeiende organisatie, met een stevige visie en propositie en we hebben ambitieuze toekomstplannen.  

De franchisemarkt groeit en bloeit. En binnen die markt zijn wij actief. Wij begeleiden jaarlijks circa 50 organisaties; zowel in de detailhandel en food service als in de zakelijke dienstverlening en de zorgsector. Grote bekende franchiseorganisaties, maar ook nieuwkomers, schakelen ons in voor het ontwikkelen en verder perfectioneren van de eigen franchiseorganisatie zodat zij hun groeiambities kunnen realiseren.  

Franchise is een fantastisch groeimodel voor bedrijven. Als franchisegever kan een organisatie in de regel harder groeien dan wanneer deze alles in eigen beheer aanpakt. 

Koelewijn & Partners is marktleider in het ontwikkelen, uitbouwen en verbeteren van franchiseorganisaties. Het team van “Consultants” ondersteunt dagelijks een verscheidenheid aan franchiseformules met de ontwikkeling en verbetering van de franchiseorganisaties.  

Succes is onze drive; wij doen er alles aan om opdrachtgevers succesvol te laten ondernemen. Daar wil jij toch ook onderdeel van uitmaken? 

Om flink door te groeien als organisatie zijn we op zoek naar een Junior Consultant! 

Wat staat je te wachten? 

Er zijn maar weinig organisaties waar de werkomgeving zo ondernemend, divers en dynamisch is. 

Als junior consultant werk je op de afdeling “consultancy” samen met de andere consultants aan projecten voor kleine, middelgrote en grote franchiseorganisaties, zoals; ANWB Rijopleiding, Makelaarsland, De Beren, Gelderblom franchise, Only for men, Simon Lévelt, Fidesta Franchise, NZA New Zealand Auckland en voor vele startende vaak nog minder bekende franchiseformules.  

Er is alle ruimte om jezelf door te ontwikkelen tot een zelfstandige consultant, die uiteindelijk zelfstandig projecten kan en gaat oppakken. 

Je helpt (toekomstige) en reeds bestaande franchiseorganisaties naar het volgende niveau te tillen, door op strategisch, beleidsmatig maar ook op operationeel vlak mee te denken.  

Als junior consultant krijg je een unieke inkijk in verschillende organisaties en denk je op vele onderwerpen op managementniveau met hen mee. Dit gaat van strategie tot onderwerpen als marketing, inkoopprocessen, (IT) systemen, e-commerce, financiële modellen, financieringen, internationalisering en projectmanagement.  

Functie-inhoud 

Jij krijgt in deze rol de kans om alle facetten van het franchiseconsultancy vak te leren. Je werkt in het begin veel mee met de consultants om allround kennis te vergaren. Je kan daarbij rekenen op de kennis en ervaring van gedreven collega's. Als junior consultant heb je een uitdagende, veelzijdige en zelfstandige functie bij een groeiende en ambitieuze onderneming. 

Wat zijn jouw belangrijkste verantwoordelijkheden? 

  • Na het doorlopen van een inwerkprogramma ga je samen met jouw collega consultants klanten adviseren en ondersteunen op weg naar het versterken van de formule en/of samenwerking. Het eerste jaar veelal in samenwerking met meerdere consultancy collega’s; 
  • Meedenken, informeren en ondersteunen van klanten bij het maken van strategische, financiële, juridische en operationele keuzes die komen kijken bij de ontwikkeling en doorontwikkeling van franchiseorganisaties; 
  • Doorontwikkeling van onze eigen producten en diensten, waarbij het zelfstandig verder door ontwikkelen van onze handboeken voor klanten een belangrijke prioriteit betreft; 
  • Bestaande franchiseorganisatie door ontwikkelen, zoals het herzien van het vergoedingenstelsel, het vernieuwen van het franchisehandboek, juridische documenten aanpassen aan nieuwe wetgeving en het invoeren van een nieuwe overlegstructuur; 
  • Bijdragen aan de marketingactiviteiten van Koelewijn & Partners, denk hierbij aan het schrijven van artikelen, het creëren van content voor onze social-media pagina’s, bijdrage leveren aan de marketingkalender etc.; 

Hoe ziet een week van een junior consultant eruit? 

Als junior consultant werk je met een vast team, maar door de diversiteit van afspraken met klanten ziet er elke week weer anders uit. Zo werk je met meerdere franchiseorganisaties samen, gedurende de week. Je week als junior consultant kan er als volgt uitzien:  

Op maandagochtend; begint voor jou de week met een teamoverleg waarin er geïnventariseerd wordt wat er die week allemaal moet gebeuren. In dit overleg bespreken jullie samen alle projecten, vertellen waar jullie tegenaan lopen en kijken jullie wie de mogelijkheid heeft om te helpen bij nieuwe projecten. Ook ga je aan de slag met het schrijven van een handboek voor een specifieke klant en je werkt aan de afronding van een intake document voor een nieuwe klant.  

Op dinsdag; werk je samen met twee verschillende collega’s uit het team in afspraken met klanten, voor het ontwikkelen van twee franchiseorganisaties, één in de food Retail en één in de zorgsector. Jij ondersteunt hierbij de consultants in alle aspecten van het vak. De rest van de dag ben je bezig met het maken van voorstellen voor de klanten. 

Woensdagmiddag; ben je voornamelijk bezig met marketing gerelateerde werkzaamheden. Denk hierbij aan het schrijven van artikelen, het creëren van content voor de website of social media pagina’s en bijbehorende marketingkalender. 

Donderdagochtend; ben je aan het sparren met andere disciplines, over vernieuwing en doorontwikkeling van het bedrijf. Ook staat er nog een afspraak op de planning met een collega consultant voor de doorontwikkeling van een franchiseorganisatie in de dienstverlening.  

Vrijdag; staat in het teken van het bijwerken van de actiepunten die uit de projecten, kennissessies en team overleggen naar voren zijn gekomen. Dit legt ook meteen de basis voor waar je volgende week mee aan de slag gaat. De middag staat in het teken van het doorlezen en zelfstandig door ontwikkelen van ons handboek. Voordat je het doorhebt is de dag alweer bijna voorbij en begint de vrijdagmiddagborrel.  

Functievereisten: 

Wie zoeken wij? 

Wil jij als junior impact maken en meteen bijdragen aan het versterken van de propositie van Koelewijn & Partners? 

Dan zijn wij op zoek naar jou! 

Jij bent: 

  • iemand met affiniteit en interesse voor het ondernemerschap;  
  • iemand die makkelijk communiceert; 
  • niet bang om ideeën te delen en feedback te geven; 
  • handig met Word, PowerPoint, Excel en andere gebruikelijke software; 
  • iemand die open-minded, onderzoekend en leergierig is; 
  • iemand die initiatief durft te nemen en bent praktisch ingesteld. 

Jij kunt: 

  • de prioriteiten binnen de consultancy werkzaamheden van Koelewijn & Partners bewaken; 
  • snel zaken doorgronden, omdat je analytisch bent en dit weet te vertalen naar conclusies en acties; 
  • goed in teamverband werken om te zorgen dat doelstellingen worden behaald; 
  • prima werken in een dynamische omgeving en vindt het leuk om snel te schakelen van projecten en werkzaamheden. 

Jij hebt: 

  • minimaal een afgeronde bachelor bedrijfskunde, bedrijfseconomie of vergelijkbaar; 
  • oog voor detail en kan hiermee een sterke bijdrage leveren aan het verder door ontwikkelen van ons handboek; 
  • maximaal 3 jaar werkervaring;  
  • goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden in zowel het Nederlands als Engels; 
  • een klantgerichte instelling en bent zeer gedreven om resultaten te behalen; 
  • humor en relativeringsvermogen om volledig te kunnen genieten van de informele en gezellige sfeer binnen onze organisatie. 

Arbeidsvoorwaarden: 

Uitblinkers worden beloond. Jij als Junior Consultant mag daarom rekenen op: 

  • Een uitstekende beloning om mee te starten als junior consultant. De salarisindicatie ligt tussen de €2.500,- en €3.250,- bruto per maand op basis van een 40-urige werkweek. 
  • Een uitdagende baan (32-40 uur), je krijgt veel ruimte voor zelfstandigheid waarbij jij je talenten kunt laten zien en kunt doorgroeien. 
  • Je komt te werken in een zelfstandig team van zowel senior als medior collega’s, iedereen heeft een passie voor franchise en ondernemerschap. 
  • De mogelijkheid om snel door te groeien naar een contract voor onbepaald tijd. 
  • Goede pensioenregeling. 
  • Reiskostenvergoeding of een trajectkaart van de NS.  
  • Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden. 
  • Hybride werkmogelijkheden; tot 40 procent van de tijd kan je thuis werken. 
  • Laptop en spullen om thuis te kunnen werken van de zaak. 
  • Tal van leuke bedrijfsuitjes en workshops bij en met onze klanten. 
  • Wekelijks een donderdag- of vrijdagmiddagborrel. 
  • We houden elkaar scherp via de maandelijkse business boost. Hierbij staat één onderwerp centraal, waarover we met elkaar sparren en brainstormen. Zo worden we elke dag een stukje beter.  
  • Een prettig informeel en no-nonsense werkklimaat, waarbij er hard wordt gewerkt maar er wordt ook veel gelachen. Ook handig; ons kantoor is op maximaal 15 minuten loopafstand gelegen van het centraal station van Hilversum. Mocht je met de auto willen komen dan kan je parkeren op ons eigen parkeerterrein.  

Solliciteren 

Enthousiast? Solliciteer vandaag nog via het insturen van onderstaand contactformulier. Reageer in ieder geval graag vóór 3 april 2023. 

Meer info? Ook dat kan. Voor informatie over de sollicitatieprocedure en de eerste kennismaking, kan je het beste schakelen met Herma van Hienen, Recruitment Consultant via 035-5485932 of per mail herma@koelewijn.nl  

Na jouw sollicitatie:  

  • Ontvang je meteen een persoonlijke bevestiging van ontvangst in jouw mailbox. 
  • Binnen 2 werkdagen neemt onze Recruiter Herma van Hienen contact met je op om een kort kennismakingsgesprek via Teams in te plannen, waarin één van je toekomstige directe collega's je een beter beeld gaat geven van de functie en jij al jouw vragen kunt stellen. 
  • Enthousiast? Dan sturen we een kort assessment die je thuis kunt invullen en plannen we een persoonlijke afspraak op ons kantoor, samen met onze directeur en één van jouw directe collega’s. 
  • Nog steeds enthousiast? Dan plannen we snel een vervolgafspraak met allebei onze directeuren, Joost Bos en Pieter Koelewijn en loop je een ochtend mee op de consultancy afdeling. 
  • We kiezen in het bedrijf voor korte lijnen, een afspraak inplannen doen we snel en in samenspraak met jou.