Franchise performance scan

Franchise Performance Scan

Weet u welke kansen voor verbetering uw franchisenemers binnen de formule zien?

Het succes van een organisatie wordt bepaald door de tevredenheid van uw klanten over uw klantbenadering en product- en dienstenaanbod. Als franchisegever zijn uw franchisenemers uw voornaamste klanten. Zij zijn immers degene die uw belofte naar de eindgebruiker of consument waar moeten maken.

Het kan bijvoorbeeld zijn dat één van de situaties binnen uw franchiseformule van toepassing is:

  • "Franchisenemers zijn ontevreden, maar waarover?"
  • "Tijdens ons regulier overleg komt niet iedereen aan bod."
  • "Er wordt altijd wel veel gesproken, maar weinig actie ondernomen."
  • "De prioriteiten van de franchisenemers worden niet voldoende onderkend."
  • "Franchisenemers voelen zich onvoldoende gehoord."
  • "Franchisenemers zijn vaak ontevreden, maar ik weet niet hoe ik dit kan veranderen."

Wat is de Franchise Performance Scan?

De Franchise Performance Scan is speciaal ontwikkeld om franchisegever en franchisenemers van een formule objectief inzicht te geven in de tevredenheid van de aangesloten franchisenemers. Als u meet wat er speelt kunt u de samenwerking, de communicatie en de formule verder verbeteren. Op deze wijze zorgt u ervoor dat iedereen op één lijn zit en blijft u de concurrentie steeds een stapje voor.

Samen met u stellen wij de succesfactoren en indicatoren voor uw organisatie vast. Aan de hand hiervan stellen wij een vragenlijst op maat op en nodigen de franchisenemers uit om deze lijst anoniem in te vullen. Vaak betreft dit herkenbare aspecten of disciplines binnen de franchiseorganisatie, zoals:

  • marktpositie;
  • assortiment;
  • reclame en promotie;
  • logistiek;
  • automatisering;
  • administratie;
  • opleiding en training;
  • communicatie en informatievoorziening;
  • begeleiding;

Op basis van deze gegevens maken we vervolgens verschillende analyses. We kijken bijvoorbeeld naar verschillen tussen:

  • Regio's.
  • Franchisenemers met één of meerdere vestigingen.
  • Franchisenemers met of zonder nevenactiviteiten.
  • Omzetten die de franchisenemers realiseren in relatie tot andere aspecten.
  • Tevredenheid van recentere franchisenemers versus franchisenemers die al lang bij de formule zijn.

Aan de hand van de rapportages die uit de Franchise Performance Scan komen, helpen we u vervolgens een jaarplan op te stellen met de geconstateerde verbeteringsmogelijkheden. Indien gewenst kan de rapportage door ons aanvullend gepresenteerd worden in een bijeenkomst. Tevens kunnen we u coachen bij het realiseren van de gewenste verbeteringen.